poniedziałek, 7 listopada 2016

GENEALOGIA. DLACZEGO?

Od ładnych kilku lat to ONA zabiera mi gros mojego wolnego czasu. Zabiera, ale za to ile daje w zamian! Nie umiałabym już bez niej funkcjonować. To pasja na całe życie - i nie ma w tym stwierdzeniu ani krzty przesady. Kto raz spróbował, ten wie :) 
W wyjaśnieniu, czemu tyle czasu poświęcam na ślęczenie nad mało czytelnymi aktami metrykalnymi, na przeglądanie internetu pod kątem nowych indeksacji, w poszukiwaniu nieznanych mi źródeł, z których mogłabym czerpać wiedzę o moich przodkach pomoże mi wstęp jaki napisałam do mojego pierwszego genealogicznego opracowania, które nota bene jest ciągle w trakcie prac. To właśnie tym wstępem chciałabym rozpocząć cykl genealogiczny na moim blogu. Mam cichą nadzieję, że wychodząc niejako z szuflady z tym swoim zainteresowaniem sprawię, że może ktoś, kto chociażby przypadkiem trafi na mój blog także się genealogią zarazi ... połknie bakcyla. Może ktoś z wytrawnych genealogów zechce od czasu do czasu zajrzeć i pozostawić swój komentarz, który utwierdzi mnie, że to, co robię ma sens. Liczę także na to, że zarówno znana mi bliższa i dalsza rodzina, ale także dalecy kuzyni, których mam nadzieję przy okazji genealogicznej pasji poznać (na pierwszą baaardzo daleką kuzynkę już natrafiłam :) wpadłyśmy na siebie, ale o tym innym razem) będą mnie tutaj wspierać i wyrażać swoje opinie poprzez komentarze. A może ktoś zdecyduje się mi pomóc w odkrywaniu przeszłości? Serdecznie do tego zapraszam. Plan jest taki, żeby to miejsce zbliżało nas wszystkich ... może się uda. Przy Waszej pomocy nie wątpię w to :)




2 komentarze:

  1. Kasiu, gdzie mogę poczytać o Twoich wywodach na temat Tokarskich? Zajęłam się moją linią, chociaż na razie w dalszym ciągu zamieszkują Kamyk - parafia Brzyków. Jestem co prawda w latach 60-tych XIX w., więc jeszcze trochę metryk tej parafii przede mną... Ciekawość mnie zżera, dokąd dotrę w moich poszukiwaniach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, postaram się napisać Ci co nieco w wiadomości mailowej ... na razie moi Tokarscy/Tokarkowie nie pojawią się na blogu - to trochę potrwa zanim dojdę do tej gałązki.

      Usuń